Gå til hovedtekst

Oppdragsgiver

Utdanningsdirektoratet

Grupper på

116 unike evalueringer fordelt på 5 sektorer (inkludert undersektorer).

Familie og oppvekst

  1. Den ene dagen : ungdomsskoler som bruker smågruppebaserte deltidstiltak for elever som viser lav skolemotivasjon og probelematferd. Aktørenes begrunnelser og opplevelser. En kasusstudie (på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  2. Er alle med? : smågruppetiltak for elever som viser problematferd og/eller lav skolemotivasjon : en kartlegging på 1.-7.trinn i grunnskolen
  3. Er alle med? : smågruppetiltak for elever som viser problematferd og/eller lav skolemotivasjon. En kartlegging på 1.-7.trinn i grunnskolen
  4. Evaluering av leksehjelptilbudet 1.-4. trinn : sluttrapport
  5. Forebyggende innsatser i skolen : rapport fra forskergrupper oppnevnt av Utdanningsdirektoratet og Sosial- og helsedirektoratet om problematferd, rusforebyggende arbeid, læreren som leder og implementeringsstrategier (på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet, Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring og Helsedirektoratet)
  6. Kommuners rutiner og praksis for å følge opp ulykker/hendelser som medfører skader på barn i barnehager
  7. Refleksjon som metode i barnehagers språkarbeid : evaluering av et forsøk i seks barnehager
  8. Spørsmål til Barnehage-Norge 2015

Helse og omsorg

  1. Den ene dagen : ungdomsskoler som bruker smågruppebaserte deltidstiltak for elever som viser lav skolemotivasjon og probelematferd. Aktørenes begrunnelser og opplevelser. En kasusstudie (på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  2. Forebyggende innsatser i skolen : rapport fra forskergrupper oppnevnt av Utdanningsdirektoratet og Sosial- og helsedirektoratet om problematferd, rusforebyggende arbeid, læreren som leder og implementeringsstrategier (på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet, Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring og Helsedirektoratet)
  3. Kommuners rutiner og praksis for å følge opp ulykker/hendelser som medfører skader på barn i barnehager

Utdanning og forskning

  1. "Det gjelder å holde ut" : en kvantitativ og kvalitativ evaluering av pilotprosjektet LP-modellen i videregående opplæring 2008-2010 (LPVGS)
  2. "Det tenner en gnist" : evaluering av valgfagene på ungdomstrinnet
  3. "Kunnskapsløftet - fra ord til handling" : sluttrapport fra evalueringen av et statlig program for skoleutvikling
  4. Bedre gjennomføring i videregående opplæring. Evaluering av kvalifikasjonsmodeller i og etter Vg2 yrkesfag og i Vg3 påbygg. Sluttrapport
  5. Brukertilfredshetsundersøkelsen 2010 : tilfredshet med tjenester fra Statlig spesialpedagogisk støttesystem (Statped)
  6. Brukerundersøkelse av LEXIN : ordbøker for minoritetsspråklige
  7. Bære staur eller løfte i flokk : evaluering av modellprosjektet "Faglig løft for PPT" (på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  8. Delrapport 1 fra evaluering av forsøk med halvårsvurdering med én eller to karakterer i norsk: Litteraturstudie
  9. Delrapport 2 fra evaluering av forsøk med halvårsvurdering med én eller to karakterer i norsk: Erfaringer fra forsøket i videregående skole
  10. Deltakerundersøkelsen 2014 : resultater av en spørreundersøkelse blant ansatte i skolen som har tatt videreutdanning i regi av strategien "Kompetanse for kvalitet"
  11. Deltakerundersøkelsen 2015 : resultater av en spørreundersøkelse blant ansatte i skolen som har tatt videreutdanning innenfor satsingen "Kompetanse for kvalitet"
  12. Den ene dagen : ungdomsskoler som bruker smågruppebaserte deltidstiltak for elever som viser lav skolemotivasjon og probelematferd. Aktørenes begrunnelser og opplevelser. En kasusstudie (på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  13. Disse ungdommene hadde nok ikke fullført : evaluering av forsøk med praksisbrev : delrapport 2
  14. En, to ... tre? Den vanskelige overgangen : evaluering av Kunnskapsløftet : fra andre til tredje år i videregående opplæring
  15. Er alle med? : smågruppetiltak for elever som viser problematferd og/eller lav skolemotivasjon : en kartlegging på 1.-7.trinn i grunnskolen
  16. Er alle med? : smågruppetiltak for elever som viser problematferd og/eller lav skolemotivasjon. En kartlegging på 1.-7.trinn i grunnskolen
  17. Et ord sier mer enn tusen bilder : evaluering av tiltaksplanen "Gi rom for lesing!" : delrapport 1
  18. Ett år med arbeidslivsfaget : læreres og elevers erfaringer med arbeidslivsfaget på 8. trinn
  19. Evaluering av "Kompetanse for utvikling. Strategi for kompetanseutvikling i grunnopplæringen 2005–2008" : delrapport 1
  20. Evaluering av "Kompetanse for utvikling. Strategi for kompetanseutvikling i grunnopplæringen 2005–2008" : delrapport 2
  21. Evaluering av "Kompetanse for utvikling. Strategi for kompetanseutvikling i grunnopplæringen 2005–2008" : delrapport 3
  22. Evaluering av "Kunnskapsløftet – fra ord til handling" : delrapport 1
  23. Evaluering av "Kunnskapsløftet – fra ord til handling" : delrapport 2
  24. Evaluering av de nasjonale sentrene i opplæringen : evaluering av åtte nasjonale sentre i et styrings- og brukerperspektiv
  25. Evaluering av den nasjonale rektorutdannningen 2015-2019. Delrapport 2
  26. Evaluering av den nasjonale strategien Språkløyper : Delrapport
  27. Evaluering av eksamen med tilgang til Internett : sluttrapport
  28. Evaluering av forsøk med 2. fremmedspråk på 6.-7. trinn : delrapport 2
  29. Evaluering av forsøk med praksisbrev : delrapport 1
  30. Evaluering av forsøk med tilgang til Internett på eksamen 2014-2015
  31. Evaluering av forsøk med tilgang til Internett på eksamen 2014-2015 : delrapport
  32. Evaluering av implementering av nye læreplaner for språklige minoriteter
  33. Evaluering av Kompetanse for framtidens barnehage : Delrapport 2
  34. Evaluering av Kunnskapsløftet : 2006 - 2012 (på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  35. Evaluering av leksehjelptilbudet 1.-4. trinn : sluttrapport
  36. Evaluering av læremidler til tegnspråklige elever i grunnskole og videregående opplæring (på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  37. Evaluering av nasjonal strategi for videreutdanning av lærere : sluttrapport
  38. Evaluering av ordningen med demonstrasjonsskoler og demonstrasjonsbedrifter
  39. Evaluering av ordningen med ekstern skolevurdering
  40. Evaluering av Program for skolebibliotekutvikling 2009-2013
  41. Evaluering av prosjektet "Forsøk med tidlig start av 2. fremmedspråk" : sluttrapport
  42. Evaluering av prosjektet "Forsøk med tidlig start i 2. fremmedspråk"
  43. Evaluering av prosjektet "Minoritetsspråklige foreldre - en ressurs for elevenes opplæring i skolen"
  44. Evaluering av regjeringens strategiplan for entreprenørskap i utdanningen 2004-2008 : se mulighetene og gjør noe med dem!
  45. Evaluering av sommerskole og sentralt gitt eksamen i matematikk 2P og 2P-Y : sluttrapport
  46. Evaluering av vekslingsmodell i fag- og yrkesopplæringen
  47. Evaluering av vekslingsmodell i fag- og yrkesopplæringen : delrapport 1
  48. Fleksibilitet eller faglighet? : en studie av innføringen av faget prosjekt til fordypning i Kunnskapsløftet
  49. For store forventninger? : kunnskapsløftet og ulikhetene i grunnskolekarakterer
  50. Forebyggende innsatser i skolen : rapport fra forskergrupper oppnevnt av Utdanningsdirektoratet og Sosial- og helsedirektoratet om problematferd, rusforebyggende arbeid, læreren som leder og implementeringsstrategier (på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet, Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring og Helsedirektoratet)
  51. Forskningsbasert evaluering av ordningen med Veilederkorps : sluttrapport
  52. Forsøk med arbeidslivsfag på ungdomstrinnet. Sluttrapport fra en følgeevaluering
  53. Forventninger innfris – på ulike vis : evaluering av nasjonalt utdanningstilbud i ledelse for styrere i barnehager : delrapport 1, programkvalitet og gjennomføringskvalitet
  54. Fra politisk visjon til virkeligheten i klasserommet : evaluering av virkemidlene i Ungdomstrinn i utvikling : delrapport 2
  55. Fraværet er redusert, men... Tilpasninger og konsekvenser av fraværsgrensen i videregående opplæring
  56. Får elevene den opplæringen de har krav på? : Kartlegging av undervisningstimer med kvalifiserte lærere i videregående opplæring
  57. Følgeevaluering av Kompetanse for fremtidens barnehage : Delrapport 3
  58. Følgeevaluering av strategien Kompetanse for framtidens barnehage : Delrapport 1: Implementering av strategien
  59. Gode resultater er blitt bedre? : Evaluering av nasjonalt utdanningstilbud i ledelse for styrere i barnehager. Sluttrapport
  60. Gode skoler – gode for alle? : en casestudie av prestasjonsforskjeller på seks ungdomsskoler
  61. Godt nok eller best mulig? Hovedrapport fra kartlegging av utstyrssituasjonen i videregående skole
  62. Godt, men ikke for godt : evaluering av forsterket alternativ Vg3 for elever som ikke får læreplass
  63. Hjelp til praksisspranget : evaluering av veiledning av nyutdannede lærere
  64. Hospitering i fagopplæringen : evaluering av forsøksordninger i seks fylker
  65. Hvem skal trøste Knøttet : hvem kan endre mønsteret?
  66. Implementering av faget utdanningsvalg på ungdomstrinnet : delrapport II fra prosjektet Karriereveiledning i overgangen mellom ungdomsskole og videregående opplæring : evaluering av Kunnskapsløftet
  67. Implementering av LP-modellen : evaluering av arbeidet med LP-modellen 2007-2009 (LP-2)
  68. Intervjuundersøkelse blant et utvalg utviklingsveiledere om satsingen Ungdomstrinn i utvikling
  69. Intet menneske er en øy : rapport fra evalueringen av tiltak i Satsing mot frafall
  70. Kan organisering av lærlingformidling forklare store ulikheter i resultat? : en studie av lærlingformidling i 3 fylker
  71. Karakterer i offentlige og private videregående skoler : en analyse av eksamens- og standpunktkarakter i norsk og matematikk og rutiner for standpunktvurdering i offentlige og private videregående skoler
  72. Kartlegging av hendelser og ulykker som medfører skade på barn i barnehage
  73. Kartlegging av lærere uten formelle kvalifikasjoner
  74. Kartlegging av opplæringstilbudet til enslige mindreårige asylsøkere og barn av asylsøkere
  75. Kommuners rutiner og praksis for å følge opp ulykker/hendelser som medfører skader på barn i barnehager
  76. Kompetanse - for hvem? : sluttrapport fra evalueringen av "Kompetanse for utvikling : strategi for kompetnaseutvikling i grunnopplæringen 2005-2008"
  77. Kunnskapsløftet 2006 Samisk : mot en likeverdig skole? : sluttrapport fra evalueringsarbeidet av Kunnskapsløftet Samisk (LK06S)
  78. Kunnskapsløftet på reise II : andre delrapport fra evalueringsprosjektet Kunnskapsløftet – et løft også for fag- og yrkesopplæringen?
  79. Kunnskapsløftets intensjoner, forutsetninger og operasjonaliseringer : en analyse av en læreplanreform : sluttrapport (på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  80. Kvalitet i fag- og yrkesopplæringen : sluttrapport
  81. Kvalitet i familiebarnehager
  82. Ledet til ledelse : Nasjonal rektorutdanning i grunn- og videregående skole i et internasjonalt perspektiv : delrapport 1 fra Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen
  83. Ledet til lederutvikling: Nasjonal rektorutdanning i grunn- og videregående skole; forskjeller og likheter mellom de seks programtilbudene : Delrapport 2 fra Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen
  84. Leksehjelp - ingen tryllestav? : sluttrapport fra evalueringen av Prosjekt leksehjelp
  85. Litt vanskelig at alle skal med! : rapport 1 : evaluering av leksehjelpstilbudet 1.–4. trinn
  86. LP-modellen : evaluering av LP-modellen 2006-2008 (på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  87. Læring, kommunikasjon og samspill i lærergrupper (på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  88. Læringsmiljø og pedagogisk analyse : en beskrivelse og evaluering av LP-modellen
  89. Mer tid - bedre skole? : sluttrapport fra evalueringen av forsøkene med utvidet skoledag
  90. Mobbing og arbeidsro i skolen : analyse av elevundersøkelsen skoleåret 2016/17
  91. Mot en ny infrastruktur for læring og kontroll : kvalitetsvurdering i fag- og yrkesopplæringen : rapport fra evaluering av Nasjonalt kvalitetsvurderingssystem i grunnopplæringen
  92. Om bredde og fordypning i bygg- og anleggsfagene : utredning av mulighet for fagkonsentrasjon på Vg1 bygg- og anleggsteknikk
  93. Omdømmeundersøkelse 2017
  94. Prosjekt til fordypning - mellom skole og arbeidsliv : delrapport 2
  95. Prosjekt til fordypning – mellom skole og arbeidsliv : delrapport 1, evalueringen av Kunnskapsløftet
  96. Prøvenemndenes arbeid med fag- og svenneprøver : en undersøkelse av fem fag
  97. På vei mot framtida – men i ulik fart?
  98. På vei til fagbrev : analyser av lærlingundersøkelsen
  99. Refleksjon som metode i barnehagers språkarbeid : evaluering av et forsøk i seks barnehager
  100. Rekruttering, frafall og overgang til læreplass på restaurant- og matfag
  101. Skolens rådgivning -på vei mot framtida? : delrapport 1 fra evalueringen av rådgivningen i skolen i Norge
  102. Spørsmål til Barnehage-Norge 2014
  103. Spørsmål til Barnehage-Norge 2015
  104. Spørsmål til Barnehage-Norge 2016
  105. Spørsmål til Barnehage-Norge 2017
  106. Spørsmål til Skole-Norge høsten 2015 : Resultater og analyser fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse blant skoler og skoleeiere
  107. Spørsmål til Skole-Norge våren 2014 : resultater og analyser fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse blant skoler og skoleeiere
  108. Spørsmål til Skole-Norge våren 2015 : resultater og analyser fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse blant skoler og skoleeiere
  109. Spørsmål til Skole-Norge våren 2016
  110. Spørsmål til Skole-Norge våren 2017 : analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere
  111. Tidsbruk i barnehager : rapportering, organisering og ledelse
  112. Trøndelagsprosjektet : systemrettet arbeid med spesialpedagogiske problemstillinger : et toårig prosjekt for lærere, skoleledere og pedagogisk-psykologisk tjeneste i Sør-Trøndelag (på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  113. Ulikhet på tvers : har foreldres utdanning, kjønn og minoritetsstatus like stor betydning for elevers karakterer på alle skoler?
  114. Undersøkelse av nynorsk som hovedmål
  115. Utbytte av videreutdanning : deltakerundersøkelsen 2011 : utbytte av deltakelse i Kompetanse for kvalitet
  116. Åpne barnehager i Norge : organsering, bruk og betydning
Direktoratet for økonomistyring, Pb 7154 St. Olavs plass, 0130 Oslo | E-post: evaluering@dfo.no | Personvernerklæring (Privacy policy)