Rapporten tilhører rapportseriene
NOVA rapport .
Andre rapporter i seriene.
For store forventninger? : kunnskapsløftet og ulikhetene i grunnskolekarakterer
Habilitering som koordinerende tiltak : erfaringer fra tre brukergrupper
Litt vanskelig at alle skal med! : rapport 1 : evaluering av leksehjelpstilbudet 1.–4. trinn
Evaluering av prosjektet Sammen for barn og unge – bedre samordning av tjenester til utsatte barn og unge
Løysingsfokusert samtaleteknikk (LØFT) i fritidsklubber : rapport frå eit forprosjekt om fritidsklubbar og rusforebygging
Gjensidig trivsel, glede og læring : evaluering av mentorordningen "Nattergalen"
Gode skoler – gode for alle? : en casestudie av prestasjonsforskjeller på seks ungdomsskoler
Evaluering av prøveprosjektet og det tverretatlige teamet ved Bjørgvin fengsel : delrapport 2
Oppfølgingsprosjektet i Ny GIV : sluttrapport fra en kartleggingsstudie
Evaluering av den nasjonale pollenvarslingstjenesten
Ulikhet på tvers : har foreldres utdanning, kjønn og minoritetsstatus like stor betydning for elevers karakterer på alle skoler?
Funksjonsnedsettelse, oppvekst og habilitering
Institusjonsplassering – siste utvei? : betydningen av barnevernreformen fra 2004 for institusjonstilbudet
Valgmuligheter i ungdomsskolen : erfaringer med de språklige fordypningsalternativene og forsøk med arbeidslivsfag
Den norske bostøtten : effekter av en reform
Tracing UMAs’ families : A comparative study of some European countries’ practices an experiences in tracing the parents or caregivers of unaccompanied minor asylum seekers
Kvalitet i barnehager : rapport fra en undersøkelse av strukturell kvalitet høsten 2012
Kvalitet og innhold i norske barnehager : en kunnskapsoversikt
Prestasjonsforskjeller i Kunnskapsløftets første år : kjønn, minoritetsstatus og foreldres utdanning
Evaluering av leksehjelptilbudet 1.-4. trinn : sluttrapport
Skoleprestasjoner til barn med særboende foreldre : en litteraturstudie
Høy trivsel i valgfagene er knyttet til at valgfagene er praktiske, og at de representerer noe annet enn de ‘vanlige’ timene i klasserommet, viser evalueringen av valgfagene.
Hensikten med denne evalueringen er å få vite om valgfagene har bidratt til variasjon og en mer praktisk opplæring for elevene.