Last ned som PDF

117 sider

0.95 MB

Forsiden av dokumentet Brukerpass i hjelpemiddelformidlingen

Evaluering

Brukerpass i hjelpemiddelformidlingen en evaluering

NTNU Samfunnsforskning AS fikk i desember 2007 i oppdrag å evaluere ordningen med Brukerpass i hjelpemiddelformidlingen. Formålet med evalueringen har vært å se om ordningen fungerer etter hensikten, men også om det er utilsiktete ulemper og forbedringspotensial. I evalueringen har det blitt brukt ett sett av koblete undersøkelser. Den viktigste er en spørreskjemaundersøkelse til hele populasjonen av brukere av ordningen. I tillegg har det blitt intervjuet et mindre utvalg personer, med og uten brukerpass, i tre fylker: Hedmark, Oslo og Sør- Trøndelag. I de samme fylkene er det også gjennomført fokusgruppesamtaler med ansatte innenfor hjelpemiddelformidlingen. Informasjonen fra intervjuene blir presentert i tilknytning til resultatene fra spørreundersøkelsen. Analysene er i all hovedsak på nasjonalt nivå, men i noen tilfeller går vi nærmere inn på de tre nevnte fylkene.

Publisert

Eier

NAV Arbeids- og velferdsetaten

Utfører

NTNU Samfunnsforskning AS

Forfattere

Jan Tøssebro og Else Marie Høyen

Språk

norsk (bokmål)