Last ned som PDF

125 sider

2.36 MB

Forsiden av dokumentet En, to ... tre? Den vanskelige overgangen : evaluering av Kunnskapsløftet

Evaluering

En, to ... tre? Den vanskelige overgangen : evaluering av Kunnskapsløftet fra andre til tredje år i videregående opplæring

Den tredje delrapporten om den nye tilbudsstrukturen i Kunnskapsløftet ser spesielt på overgangen fra andre til tredje trinn i videregående skole. Selv om det ikke kan registreres positive effekter av Kunnskapsløftet på gjennomføringen i videregående opplæring etter å ha fulgt det første reformkullet over i det tredje året, mener forskerne fra NIFU STEP at det er for tidlig å felle en dom over reformen. Det nye fagtilbudet trenger mer tid før det blir innarbeidet hos elever, skoler og bedrifter.

Publisert

Eier

Utdanningsdirektoratet

Utfører

Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU)

Forfattere

Mari Wigum Frøseth, Elisabet Hovdhaugen, Håkon Høst og Nils Vibe

Språk

norsk (bokmål)

ISBN

978-82-7218-684-4