Last ned som PDF

56 sider

0.7 MB

Forsiden av dokumentet Et bedre NAV for brukerne. Modell for brukermedvirkning i NAV

Evaluering

Et bedre NAV for brukerne. Modell for brukermedvirkning i NAV

Brukermedvirkning i NAV ble etablert samtidig som NAV-reformen ble iverksatt i 2006. Fire år etter viser undersøkelser at over en tredjedel av NAV-kontorene ikke har brukerutvalg, og at under en tredjedel av brukerutvalgene fungerer godt eller meget godt. FFO tok derfor initiativ til dette prosjektet, som har hatt som formål å evaluere og videreutvikle en modell for brukermedvirkning i NAV. I prosjektet har vi studert brukermedvirkning på systemnivå. Rammene for prosjektet er tre sentrale begreper som til sammen gir noen førende prinsipper ved brukermedvirkning og brukerutvalg slik de er organisert i NAV. Disse er 1) sammensetning, 2) arbeidsform og 3) betydning. I rapporten drøftes konkrete problemstillinger knyttet til disse begrepene.

Publisert

Eier

NAV Arbeids- og velferdsetaten

Utfører

FAFO

Forfattere

Anne Inga Hilsen og Sol Skinnarland

Språk

norsk (bokmål)

ISBN

978-82-324-0226-7