Last ned som PDF

46 sider

0.25 MB

Forsiden av dokumentet Evaluering av "Kunnskapsløftet – fra ord til handling"

Evaluering

Evaluering av "Kunnskapsløftet – fra ord til handling" delrapport 1

Målet for Kunnskapsløftet – fra ord til handling er ”å sette flere skoler i stand til å skape et bedre læringsmiljø og god faglig og sosial utvikling for elevene gjennom økt fokus på skolen som virksomhet. ” I delrapport 1 presenteres ulike dimensjoner som vil være sentrale for utvelgelse av case for den kvalitative delen av evalueringen. Den første dimensjonen som tillegges betydning, er kompetansemiljøets rolle i utviklingsprosjektene. Den andre dimensjonen er deltakerskolenes forutsetninger for systematisk utviklingsarbeid, f. eks. organisering, ledelse og samhandling ved skolene, samt skolenes tidligere utviklingshistorie.

Publisert

Eier

Utdanningsdirektoratet

Utfører

FAFO

Forfattere

Ulf Blossing, Anna Hagen, Torgeir Nyen og Åsa Söderström

Språk

norsk (bokmål)