Last ned som PDF

102 sider

0.94 MB

Forsiden av dokumentet Evaluering av ordningen "Fast kontaktperson for foreldre med barn
med mangfoldige behov – pilot i Sør‐
Trøndelag", og "Pleiepengetelefonen"

Evaluering

Evaluering av ordningen "Fast kontaktperson for foreldre med barn med mangfoldige behov – pilot i Sør‐ Trøndelag", og "Pleiepengetelefonen"

Sintef har evaluert ordningen med fast kontaktperson for foreldre med barn med mangfoldige behov, som ble prøvd ut som en pilot i Sør-Trøndelag i 2015. I tillegg har forskerne evaluert den landsdekkende svartjenesten Pleiepengetelefonen, som ble innført i mars 2015. Målet har vært å finne ut hvordan ordningen fungerer og om den har bidratt til bedre flyt i oppgaveløsningen i NAV. Forskerne har også vurdert om ordningene har gitt mer tilgjengelig, relevant og forståelig informasjon til brukerne, og dermed bedret brukeropplevelsen. Metodene har bestått av dokumentgjennomgang, observasjon av samhandlingsmøter, kvalitative intervjuer, samt workshops.

Publisert

Eier

NAV Arbeids- og velferdsetaten

Utfører

SINTEF AS

Forfattere

Jan-W Lippestad og Stine Hellum Braathen

Språk

norsk (bokmål)

ISBN

978-82-14-06026-3