Rapporten tilhører rapportseriene
NOVA rapport .
Andre rapporter i seriene.
For store forventninger? : kunnskapsløftet og ulikhetene i grunnskolekarakterer
"Det tenner en gnist" : evaluering av valgfagene på ungdomstrinnet
Habilitering som koordinerende tiltak : erfaringer fra tre brukergrupper
Litt vanskelig at alle skal med! : rapport 1 : evaluering av leksehjelpstilbudet 1.–4. trinn
Løysingsfokusert samtaleteknikk (LØFT) i fritidsklubber : rapport frå eit forprosjekt om fritidsklubbar og rusforebygging
Gjensidig trivsel, glede og læring : evaluering av mentorordningen "Nattergalen"
Gode skoler – gode for alle? : en casestudie av prestasjonsforskjeller på seks ungdomsskoler
Evaluering av prøveprosjektet og det tverretatlige teamet ved Bjørgvin fengsel : delrapport 2
Oppfølgingsprosjektet i Ny GIV : sluttrapport fra en kartleggingsstudie
Evaluering av den nasjonale pollenvarslingstjenesten
Ulikhet på tvers : har foreldres utdanning, kjønn og minoritetsstatus like stor betydning for elevers karakterer på alle skoler?
Funksjonsnedsettelse, oppvekst og habilitering
Institusjonsplassering – siste utvei? : betydningen av barnevernreformen fra 2004 for institusjonstilbudet
Valgmuligheter i ungdomsskolen : erfaringer med de språklige fordypningsalternativene og forsøk med arbeidslivsfag
Den norske bostøtten : effekter av en reform
Tracing UMAs’ families : A comparative study of some European countries’ practices an experiences in tracing the parents or caregivers of unaccompanied minor asylum seekers
Kvalitet i barnehager : rapport fra en undersøkelse av strukturell kvalitet høsten 2012
Kvalitet og innhold i norske barnehager : en kunnskapsoversikt
Prestasjonsforskjeller i Kunnskapsløftets første år : kjønn, minoritetsstatus og foreldres utdanning
Evaluering av leksehjelptilbudet 1.-4. trinn : sluttrapport
Skoleprestasjoner til barn med særboende foreldre : en litteraturstudie
NOVA har opp oppdrag fra BLD og KS evaluert prosjektet Sammen for barn og unge – bedre samordning av tjenester for utsatte barn og unge. Prosjektet ble satt i gang for å prøve ut tverrfaglige samarbeidsmodeller i 15 kommuner. Prosjektet har gått over 3 år (2008-2011), og rapporten bygger på intervjuer og spørreundersøkelse i 6 utvalgte kommuner. Evalueringen er gitt på oppdrag i samarbeid med Kommunesektorens interesse- og
arbeidsgiverorganisasjon (KS).