Evaluering
Inkluderingskompetanse i NAV evaluering av forsøket Kjerneoppgaver i NAV
Evaluering av forsøket Kjerneoppgaver i NAV, hvor fem NAV-kontor har utført avklarings- og oppfølgingstiltak i egen regi i stedet for å kjøpe tjenester eksternt i perioden 2013-16. Forsøkskontorene ble sammenlignet med kontrollkontor. Konkluderer med at NAV kan utføre tjenestene like bra som - eller bedre enn - eksterne leverandører. I tillegg finner forskerne flere positive ringvirkninger av å organisere tiltak internt i NAV-kontoret, som bedre forarbeid, økt bestillerkompetanse og mer kontakt med brukere og arbeidsliv.
Publisert
Eier
NAV Arbeids- og velferdsetaten
Utfører
OsloMet - storbyuniversitetet
Forfattere
Øystein Spjelkavik, Svenn-Erik Mamelund og Angelika Schafft
Språk
norsk (bokmål)
ISBN
978-82-7609-373-5