Last ned som PDF

38 sider

1.1 MB

Forsiden av dokumentet Kommune- og fylkestingsvalget 2011

Evaluering

Kommune- og fylkestingsvalget 2011 evaluering av Kommunal- og regionaldepartementets informasjonsvirksomhet i forbindelse med valget høsten 2011

I forbindelse kommunestyre- og fylkestingsvalget høsten 2011 satte Kommunal- og regionaldepartementet (KRD) igang en rekke informasjonstiltak rettet mot velgerne. Hovedformålet med informasjonskampanjen var å øke velgernes kunnskap om valgordningen og stemmegivning. Mer spesifikt har formålet vært at velgerne skal ha tilstrekkelig kunnskap om hvor, når og hvordan de kan avgi stemme, både forhåndsstemming og på valgdagen. Formålet med denne rapporten var å kartlegge effekten av ulike tiltak i en kampanje som KRD gjennomførte i ukene 32 – 36. Disse tiltakene bestod av: TV-, kino- og radio-spots, nettannonsering, utsendelse av husstandsbrosjyrer, samt annen informasjon inkl. film på www. valg. no.

Publisert

Eier

Kommunal- og distriktsdepartementet

Utgiver

Kommunal- og regionaldepartementet

Utfører

Kantar Norge

Språk

norsk (bokmål)