Last ned som PDF

101 sider

0.61 MB

Forsiden av dokumentet Kompetanseinvesteringer i norsk arbeidsliv

Evaluering

Kompetanseinvesteringer i norsk arbeidsliv en kvantitativ studie av CVTS3, ABU 2003 og Lærevilkårsmonitoren

Formålet med denne rapporten har vært å gi innsikt i hvilke faktorer eller forhold som har betydning for kompetanseinvesteringer, både på individnivå, virksomhetsnivå og samfunnsnivå. I rapporten har vi forsøkt å gi et bredt og helhetlig bilde av omfanget av opplæring i arbeidslivet, vi ser altså ikke bare på kurs og lignende, men også andre typer organisert opplæring; organisert veiledning av kolleger, jobbrotasjon/hospitering, studiesirkler og selvstudier. Spesielt har vi kartlagt opplæring av nyansatte. Resultatene har klart vist at kurs og lignende bare er en mindre del av den totale opplæring som skjer i arbeidslivet.

Publisert

Eier

Kunnskapsdepartementet

Utfører

Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU)

Forfattere

Aris Kaloudis, Terje Næss og Tore Sandven

Språk

norsk (bokmål)