Last ned som PDF

22 sider

0.6 MB

Forsiden av dokumentet Kriterier og skjønn i evaluering

Evaluering

Kriterier og skjønn i evaluering en kasusstudie i utøvende musikkutdanning

Et nytt karaktersystem for høyere utdanning ble innført i 2003, med beskrivelser av hvert trinn på skalaen fra A–E. Undersøkelsen viser at institusjoner for utøvende musikkutdanning nesten uten unntak benytter de tre beste karakterene. Er karakterene blitt for gode, eller speiler de bare et forventet, høyt prestasjonsnivå? Rapporten bygger på data fra et pilotprosjekt innen utøvende sangutdanning, med utvikling av eksplisitte vurderingskriterier som bidrag til en mer transparent og pålitelig vurdering. Rapporten behandler utfordringene ut fra et evalueringsteoretisk ståsted, denne prinsipielle tilnærmingen gjør rapporten interessant for alle med et engasjement i forhold til teoretiske og/eller praktiske spørsmål ved vurdering.

Publisert

Eier

NOKUT

Utfører

NOKUT

Forfatter

Vidar Gynnild

Språk

norsk (bokmål)