Last ned som PDF

170 sider

3.78 MB

Forsiden av dokumentet Kundeeffektundersøkelse : bedrifters vurdering av Innovasjon Norges virkemidler

Evaluering

Kundeeffektundersøkelse : bedrifters vurdering av Innovasjon Norges virkemidler undersøkelse blant bedrifter som mottok tjenester i 2003.

Kundeeffektundersøkelsen dokumenterer at den økonomiske støtten fra Innovasjon Norge bidrar til at det igangsettes en rekke utviklingsaktiviteter og prosjekter. Prosjektene har gitt positive bedriftsøkonomiske resultater og bidratt til kompetanseutvikling i bedriftene slik at de har et bedre grunnlag å igangsette nye utviklingsaktiviteter og prosjekter på. I forhold til Innovasjon Norges mål om å fremme bedrifts- og samfunnsøkonomisk lønnsom næringsutvikling gjennom bl. a. å bidra til innovasjon og internasjonalisering, kan man spørre om Innovasjon Norge ikke i høyere grad burde fokusere på tjenester som både bidrar til medfinansiering, rådgivning og nettverk fremfor kun å yte medfinansiering.

Publisert

Eier

Innovasjon Norge

Utførere

Oxford Research AS og Samfunns- og næringslivsforskning AS

Forfattere

Harald Furre, Rune Stiberg-Jamt, Leif Jakobsen og Grete Rusten

Språk

norsk (bokmål)