Evaluering
Kundeeffektundersøkelse : bedrifters vurdering av Innovasjon Norges virkemidler undersøkelse blant bedrifter som mottok tjenester i 2003.
Kundeeffektundersøkelsen dokumenterer at den økonomiske støtten fra Innovasjon Norge bidrar til at det igangsettes en rekke utviklingsaktiviteter og prosjekter. Prosjektene har gitt positive bedriftsøkonomiske resultater og bidratt til kompetanseutvikling i bedriftene slik at de har et bedre grunnlag å igangsette nye utviklingsaktiviteter og prosjekter på. I forhold til Innovasjon Norges mål om å fremme bedrifts- og samfunnsøkonomisk lønnsom næringsutvikling gjennom bl. a. å bidra til innovasjon og internasjonalisering, kan man spørre om Innovasjon Norge ikke i høyere grad burde fokusere på tjenester som både bidrar til medfinansiering, rådgivning og nettverk fremfor kun å yte medfinansiering.
Publisert
Eier
Innovasjon Norge
Utførere
Oxford Research AS og Samfunns- og næringslivsforskning AS
Forfattere
Harald Furre, Rune Stiberg-Jamt, Leif Jakobsen og Grete Rusten
Språk
norsk (bokmål)