Last ned som PDF

199 sider

3.04 MB

Forsiden av dokumentet Kunnskapsløftet 2006 Samisk - mot en likeverdig skole?

Evaluering

Kunnskapsløftet 2006 Samisk - mot en likeverdig skole? Sluttrapport fra evalueringsarbeidet av Kunnskapsløftet Samisk (LK06S)

Denne sluttrapporten baserer seg på hele vårt kvantitative og kvalitative datamaterialet med vekt på kartleggingsdata fra skoleeiernivå, rektorer, lærere, elever og foreldre. Rapporten fokuserer på endringer i forvaltningsnivåets oppfølging av skolene i forhold til LK06S. På skolenivå drøftes faktorer som påvirker utforminga av opplæringstilbudene slik som organisatoriske utfordringer og lærersituasjonen, samt skolenes oppfatning og mottakelse av LK06S. Siste analysekapittel ser på samspillet mellom språksituasjonen og læreplanen slik den gjennomføres og erfares fra hhv. lærerne og elevenes synsvinkel. På bakgrunn av dette drøftes det til slutt hvorvidt LK06S synes å bidra til en mer likeverdig skole.

Publisert

Eier

Utdanningsdirektoratet

Utfører

Nordlandsforskning

Språk

norsk (bokmål)

Kilde

www.udir.no

ISBN

9788273216236

Tema

utdanning og forskning likestilling, integrering og inkludering