Last ned som PDF

70 sider

1.97 MB

Forsiden av dokumentet Ledet til ledelse : Nasjonal rektorutdanning i grunn- og videregående skole i et internasjonalt perspektiv

Evaluering

Ledet til ledelse : Nasjonal rektorutdanning i grunn- og videregående skole i et internasjonalt perspektiv delrapport 1 fra Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen

Dette er den første av fire rapporter fra følgeevalueringen av den nasjonale rektorutdanningen – et initiativ iverksatt av Utdanningsdirektoratet for rektorer og skoleledere i grunn- og videregående opplæring. Formålet med rapporten er å vurdere den norske rektorutdanningen på bakgrunn av internasjonale trender, forskning og teori om skoleledelse og skolelederprogram. I tillegg er en sentral målsetning å utvikle en teoretisk og analytisk ramme for det videre evalueringsarbeidet. Ved å plassere rektorutdanningen inn i en internasjonal kontekst, identifiserer forskerne hva som kjennetegner den norske skolelederutdanningen sammenlignet med tilsvarende utdanninger i andre land

Publisert

Eier

Utdanningsdirektoratet

Utførere

Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) og NTNU

Forfattere

Ingunn Hybertsen Lysø, Bjørn Stensaker, Per Olaf Aamodt og Kristian Mjøen

Språk

norsk (bokmål)

ISBN

978-82-7218-787-2