Last ned som PDF

63 sider

1.27 MB

Forsiden av dokumentet Undervisnings- og vurderingsformer

Evaluering

Undervisnings- og vurderingsformer pedagogiske konsekvenser av Kvalitetsreformen

Tema for denne rapporten er pedagogiske endringer i høyere utdanning under Kvalitetsreformen. Utgangspunktet er de signaler som ble gitt i Mjøsutvalgets utredning [NOU 2000:14] og i Stortingsmelding 27 om ønskede endringer som gjaldt undervisning og vurderingsformer. Hovedspørsmålet vi har søkt svar på er i hvilken grad disse signalene er blitt fulgt opp og hvilke konsekvenser eventuelle endringer har hatt.

Publisert

Eier

Norges forskningsråd

Utførere

Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) og Norce Norwegian Research Centre As

Forfattere

Olga Dysthe, Arild Raaheim, Ivar Lima og Arne Bygstad

Språk

norsk (bokmål)