Rapporten tilhører rapportseriene
NOVA rapport .
Andre rapporter i seriene.
Ulikhet på tvers : har foreldres utdanning, kjønn og minoritetsstatus like stor betydning for elevers karakterer på alle skoler?
For store forventninger? : kunnskapsløftet og ulikhetene i grunnskolekarakterer
Funksjonsnedsettelse, oppvekst og habilitering
Institusjonsplassering – siste utvei? : betydningen av barnevernreformen fra 2004 for institusjonstilbudet
"Det tenner en gnist" : evaluering av valgfagene på ungdomstrinnet
Tracing UMAs’ families : A comparative study of some European countries’ practices an experiences in tracing the parents or caregivers of unaccompanied minor asylum seekers
Kvalitet og innhold i norske barnehager : en kunnskapsoversikt
Gode skoler – gode for alle? : en casestudie av prestasjonsforskjeller på seks ungdomsskoler
Gjensidig trivsel, glede og læring : evaluering av mentorordningen "Nattergalen"
Evaluering av prosjektet Sammen for barn og unge – bedre samordning av tjenester til utsatte barn og unge
Løysingsfokusert samtaleteknikk (LØFT) i fritidsklubber : rapport frå eit forprosjekt om fritidsklubbar og rusforebygging
Den norske bostøtten : effekter av en reform
Evaluering av leksehjelptilbudet 1.-4. trinn : sluttrapport
Oppfølgingsprosjektet i Ny GIV : sluttrapport fra en kartleggingsstudie
Evaluering av prøveprosjektet og det tverretatlige teamet ved Bjørgvin fengsel : delrapport 2
Litt vanskelig at alle skal med! : rapport 1 : evaluering av leksehjelpstilbudet 1.–4. trinn
Kvalitet i barnehager : rapport fra en undersøkelse av strukturell kvalitet høsten 2012
Prestasjonsforskjeller i Kunnskapsløftets første år : kjønn, minoritetsstatus og foreldres utdanning
Habilitering som koordinerende tiltak : erfaringer fra tre brukergrupper
Skoleprestasjoner til barn med særboende foreldre : en litteraturstudie
Rapporten er delt i to deler. Del I er første delrapport i prosjektet «Evaluering av forsøk med et nytt fag i ungdomstrinnet – Arbeidslivsfag». Evalueringen er en følgeevaluering som skal foregå i perioden 2010–2013. Denne delen av rapporten handler om skolenes erfaringer ved oppstarten av
faget høsten 2010. Del II utgjør den avsluttende rapporteringen i prosjektet «Kartlegging av fordypningsalternativene norsk, engelsk og samisk».