Gå til hovedtekst

Sektor

Utdanning og forskning

Grupper på

440 unike evalueringer fordelt på 55 oppdragsgivere (med forløpere).

Den Norske Stats Husbank

  1. Evaluering av Husbankens kompetansetilskudd (sammen med Den Norske Stats Husbank og Husbanken)
  2. Evaluering av Husbankens utdanningsprosjekt : universell utforming av bolig, bygning og utemiljø (sammen med Den Norske Stats Husbank og Husbanken)

Integrerings- og mangfoldsdirektorat (IMDi)

  1. Analyse av bruk av refleksjonslogger og diskusjoner i studiet Veiledning, tverrfaglig samarbeid og lovforståelse (sammen med IMDI og Integrerings- og mangfoldsdirektorat (IMDi))

Kunnskapsdepartementet (KD)

  1. "Det er fedt" : evaluering av det frivillige 10. skoleår i Danmark
  2. "En utdanning du kommer langt med" : maritim utdanning i videregående skoler, fagskoler og høyskoler (sammen med NHD)
  3. Aetats kvalifiserings- og opplæringstiltak : en empirisk analyse av seleksjon og virkninger (sammen med Arbeids- og inkluderingsdepartementet)
  4. Arbeidsmarkedstilpasning i perioden 2000 – 2004 for kandidater utdannet våren 2000
  5. Borte bra, men hjemme best? : færre norske studenter i utlandet
  6. De særskilte skolene for funksjonshemmede: spørreundersøkelse
  7. Dimensjonering av fagopplæringen
  8. Er det skolens skyld? : en kunnskapsoversikt om skolens bidrag til kjønnsforskjeller i skoleprestasjoner
  9. Evaluation of SIU - Norwegian Centre for International Cooperation in Higher Education
  10. Evaluation Report - Bjerknes Centre for Climate Research (BCCR)
  11. Evaluering av allmennlærerutdanningen i Norge 2006. Del 1 : hovedrapport
  12. Evaluering av ANSA
  13. Evaluering av de fylkesvise karrieresentrene : med søkelys på samhandlingen med NAV (sammen med ASD)
  14. Evaluering av finansieringssystemet for universiteter og høyskoler : utarbeidet for Kunnskapsdepartementet
  15. Evaluering av førskolelærerutdaning i Norge 2010. Del 1 : hovedrapport
  16. Evaluering av ingeniørutdanningen i Norge 2008 : sammendrag av viktige konklusjoner og anbefalinger
  17. Evaluering av ingeniørutdanningen i Norge 2008. Del 1 : hovedrapport
  18. Evaluering av Kometanseutviklingsprogrammet. Underveisrapport 2003
  19. Evaluering av kompetansetiltaksprosjekt i språkstimulering og flerkulturell pedagogikk for barnehageansatte 2005-2009 i regi av NAFO
  20. Evaluering av Kompetanseutviklingsprogrammet : underveisrapport 2002
  21. Evaluering av kompetanseutviklingsprogrammet : underveisrapport 2005
  22. Evaluering av Kompetanseutviklingsprogrammet. Underveisrapport 2004
  23. Evaluering av Nasjonal digital læringsarena
  24. Evaluering av Norgesuniversitetet
  25. Evaluering av program for basiskompetanse(BKA)
  26. Evaluering av strategi for rekruttering av førskolelærere 2007-2011
  27. Evaluering av system for kvalitetssikring av utdanningen ved Samisk høgskole - Sámi allaskuvla
  28. Evaluering av tilskudd til Universitetsstudiene på Kjeller (UniK)
  29. Evaluering av universitetsmuseenes digitaliseringsarbeid
  30. Evalueringsrapport : "tvillingskolemodellen"
  31. Forskerrekruttering i Norge : status og komparative perspektiver (sammen med NFR)
  32. Frafall i videregående opplæring : betydningen av grunnskolekarakterer, studieretninger og fylke
  33. Full dekning, også av førskolelærere?
  34. Førskolelærere og barnehageansatte
  35. Gjennomgang av studentsamskipnadene i Norge : kartlegging av aktiviteter, økonomistyring og økonomisk stilling i samskipnadene
  36. Hva med de andre? Barnehageansatte som ikke er førskolelærere
  37. Hve er viktige kvaliteter ved god sensur? : en kartlegging av bruk av ekstern sensor på lavere grad med fokus på kvalitet, økonomi, vurdering og læring
  38. Høyere utdanning - tilgjengelig for alle? : studenter med funksjonsnedsettelse og funksjonshemning i høyere utdanning - Kvalitetsreformens betydning og lærestedenes strategier for inkludering
  39. Kartlegging av lærerutdanneres kompetanse
  40. Kartlegging av mastergrader i lærerutdanningene
  41. Kartlegging av norsk utdanningsforskning
  42. Kartlegging av praksisopplæringen i lærerutdanningene : revidert sluttrapport
  43. Kartlegging av strukturelle rammebetingelser for opplæring av minoritetsspråklig ungdom med kort botid i Norge : innspill til tverrdepartemental arbeidsgruppe
  44. Kompetanseinvesteringer i norsk arbeidsliv : en kvantitativ studie av CVTS3, ABU 2003 og Lærevilkårsmonitoren
  45. Kompetanseutviklingsprogrammet 2000-2006 : sluttevaluering
  46. Kompetanseutviklingsprogrammets første år : en foreløpig oversikt og vudering
  47. Kunnskapsgrunnlaget : en sluttrapport fra prosjektet om voksnes rett til grunnskole og videregående opplæring
  48. Kvalitet i barnehager : rapport fra en undersøkelse av strukturell kvalitet høsten 2012
  49. Kvalitet og innhold i norske barnehager : en kunnskapsoversikt
  50. Nasjonalt fagorgan for karriereveiledning : forslag til organisasjonsmodell, styringsform, mandat og ressursbehov
  51. Oppfølgingsprosjektet i Ny GIV
  52. Oppfølgingsprosjektet i Ny GIV : sluttrapport fra en kartleggingsstudie
  53. Organisasjon og styring av studieforbundene i Norge : en analyse for Tron-utvalget
  54. PhD education in a knowledge society : an evaluation of PhD education in Norway
  55. Program for basiskompetanse i arbeidslivet, evaluering, del 2
  56. Rapport om kommersielt tilgjengelig litteratur for syns- og lesehemmede
  57. Rapportering til besvær? : evaluering av rapporteringen til Kunnskapsdepartementet
  58. Realkompetanse innen høyere utdanning : en studie ved tre institusjoner
  59. Samarbeid mellom fylkeskommunen og NAV om videregående opplæring for voksne arbeidssøkere (sammen med ASD)
  60. Skoleprestasjoner til barn med særboende foreldre : en litteraturstudie
  61. Stipendiater og doktorgradsgjennomføring
  62. Studenters inntekt, økonomi og boforhold : studenters levekår 2005
  63. Studenters levekår 2005
  64. Sámi allaskuvla : evaluering av allmennlærerutdanningen : rapport om status for tiltak i henhold til institusjonens oppfølgingsplan
  65. Tilfredshet med barnehagetilbudet : spørreundersøkelse blant foreldre med barn i barnehage
  66. Tilgjengelig og tilrettelagt faglitteratur for studenter med syns- og lesehemminger : rapport utarbeidet av arbeidsgruppen nedsatt av Kunnskapsdepartementet
  67. Tilskudd til paraplyorganisasjoner : en evaluering av UFDs tilskudd til paraplyorganisasjoner på voksenopplæringsområdet
  68. Utdanning blant styrere og pedagogiske ledere i barnehager : idealer og praksis

Nasjonalt organ for kvalitet i utdanningen (NOKUT)

  1. A comparison of master degrees in Norway and the UK, with focus on recognition
  2. De vitenskapelig ansattes kvalitetsbarometer 2010 : en spørreundersøkelse om utdanningskvalitet
  3. Evaluering av system for kvalitetssikring av utdanningen ved Universitetet for miljø- og biovitenskap : rapport fra sakkyndig komité (sammen med Nasjonalt organ for kvalitet i utdanninga)
  4. Joint Masters Programmes - Joint Evaluations : a Nordic Challenge
  5. Kriterier og skjønn i evaluering : en kasusstudie i utøvende musikkutdanning
  6. NOKUTs erfaringer fra ekstern kvalitetssikring av doktorgradsutdanning
  7. Revidering av akkrediterte sykepleieutdanninger : kvaliteten i praksisstudiene
  8. Å rapportere kvalitet : en studie av rapporter til styret om utdanningskvalitet og kvalitetsarbeid for årene 2005, 2006 og 2007 i 18 institusjoner

Norges forskningsråd (NFR)

  1. "På vei mot måloppnåelse" Følgeevaluering av Norges forskningsråds program BIONÆR 2012-2016
  2. Alle skal med!? : Midtveisevaluering av Virkemidler for Regional FoU og Innovasjon (VRI)
  3. Analyse av Forskningsløft i nord : lærdommer for nye satsinger
  4. Arbeidsrapport nr. 2 fra forskerprosjektet VRI-Nordland : tre nivåer for samhandling om innovasjon
  5. Arbeidsvilkår i norsk forskning
  6. Basic and long-term research within Engineering Science in Norway
  7. Basic Chemistry Research in Norway
  8. Basic Physics Research in Norway : An Evaluation
  9. Bioteknologisk FoU 2005 : ressursinnsats i universitets- og høgskolesektoren og instituttsektoren
  10. BIP: Brukerstyrte innovasjonsprosjekter og samfunnsøkonomisk avkastning
  11. Bruk av forskning : fasettert begrep - mange forklaringsmodeller
  12. Chemistry Research at Norwegian Universities and Colleges : A Review
  13. Chr. Michelsens Institute : Evaluation of its Activities 1997 - 2006
  14. Clinical Research : Clinical Medicine, Clinical Odontology, Clinical Pharmacology. Panel 1
  15. Consequenses of critical events for the social construction of corporate social responsibility : The case of oil and gas companies in Norway
  16. Den nye studiehverdagen
  17. Earth Sciences Research at Norwegian Universities and Colleges : A Review
  18. Economic Research in Norway : An Evaluation
  19. Economic Research in Norway : An Evaluation
  20. Effektmåling av Forskningsrådets støtteordninger for økt deltakelse i EU-finansiert forskning
  21. En nasjonal strategi for norsk pedagogisk forskning
  22. En satsing for fremtiden : evaluering av strategiske høgskoleprosjekter (SHP)
  23. Evaluation of Added Value and Financial Aspects : The Norwegian Centre of Excellence Scheme
  24. Evaluation of Biology, Medicine and Health Research in Norway (2011) : Report of the Principal Evaluation Committee
  25. Evaluation of Norwegian Development Research
  26. Evaluation of Norwegian Technical Industrial Research Institutes : principal report
  27. Evaluation of Research in Engineering Science in Norway : Construction Engineering, Production and Operation. Panel 1
  28. Evaluation of Research in Engineering Science in Norway : Energy and Process Technology. Panel 3
  29. Evaluation of Research in Engineering Science in Norway : Structures, Materials, Product Development and Design. Panel 2
  30. Evaluation of the Humanities in Norway
  31. Evaluation of the Norwegian Scheme for Independent Research Projects (FRIPRO)
  32. Evaluation of the Norwegian Social Science Research Institutes : principal report
  33. Evaluation of the RCN´s NANO2021 programme : final report
  34. Evaluering av bruken av infrastrukturmidlene i FORNY-programmet
  35. Evaluering av de tolv regionale forskningsinstituttene
  36. Evaluering av FORFI : kunnskapsgrunnlaget for forsknings- og innovasjonspolitikken – FORFI
  37. Evaluering av forskningsprogrammen PRAKSISFOU og UTDANNING2020 med PRAKUT i belysning
  38. Evaluering av FUGE : Forskningsrådets Store program innen funktionel genomik
  39. Evaluering av Kvalitetsreformen : sluttrapport
  40. Evaluering av NANOMAT : Forskningsrådets Store program innen nanoteknologi og nye materialer
  41. Evaluering av norsk historiefaglig forskning : bortenfor nasjonen i tid og rom : fortidens makt og fremtidens muligheter i norsk historieforskning
  42. Evaluering av SkatteFUNN : sluttrapport
  43. Evaluering av SkatteFUNN-ordningen : kommentarer til tre delrapporter om addisjonalitet
  44. Evaluering av SMARTRANS-programmet
  45. Evaluering av Strategiske høgskoleprosjekter
  46. Evaluering av strategiske høgskoleprosjekter
  47. Evaluering av VERDIKT : et forskningsprogram under Norges forskningsråd
  48. Ex-post evaluation of the Research Programme on Latin America
  49. Fast i fisken : evaluering av Norges Forskningsråds program Havbruk – en næring i vekst
  50. Forskerrekruttering i Norge : status og komparative perspektiver (sammen med KD)
  51. FoU-strategi ved statlige høgskoler
  52. Følgeevaluering av forskningsbasert kompetansemegling : underveisrapport 2005
  53. Følgeevaluering av Forskningsløft i nord - Sluttrapport
  54. Følgeevaluering av Forskningsløft i nord : delrapport 1
  55. Følgeevaluering av Kompetansemegling : bedriftenes erfaringer med programmet (underveisrapport 2006/2007)
  56. Følgeevaluering av regionale forskningsfond: 2. underveisrapport
  57. Gender and innovation : Learning from regional VRI-projects
  58. Geography Research in Norway : an Evaluation
  59. Government initiatives to support the commercialization of research : An international benchmarking study
  60. Hvordan blir brukerstyrte innovasjonsprosjekter vellykket? : på sporet av sammenhengen mellom forskning og bedriftsøkonomisk lønnsomhet
  61. IdéAl-prosjektet : en verdivurdering
  62. Institusjonelle kvalitetssystemer i høyere utdanning : vil de bidra til bedre kvalitet?
  63. Internasjonalisering
  64. Iverksetting av insentivbasert finansiering : utviklingstrekk i lys av den nye finansieringsmodellen
  65. Konklusjoner og erfaringer fra en evalueringsprosess : evalueringene av de teknisk-industrielle institutter 1995-2001
  66. Kvalitet som forhandling : NOKUT i norsk høyere utdanning 2003–2006
  67. Kvalitetsreformen mellom undervisning og forskning
  68. Kvalitetsreformen møter virkeligheten
  69. Lange spor i helseforskningen
  70. Langsiktig kunnskapsutvikling på næringslivets premisser? Evaluering av Nærings-ph.d.-ordningen
  71. Lønnsomt og nyttig samarbeid. Undersøkelse av nytten av BIONÆR-programmet for forskning, næringsliv og forvaltning.
  72. Mid term evaluation of the NORSI research school : program : programme for regional R&D and innovation (VRI)
  73. Mid-term Evaluation of Five National Research Schools
  74. Midtveisevaluering BALANSE. For perioden 2013-2017 : program kjønnsbalanse i toppstillinger og forskningsledelse - BALANSE
  75. Midway evaluation of seven Centres for Research-based Innovation (SFI-II)
  76. Midway evaluation of the Centres for Research-based Innovation
  77. Miljøinstituttene i Norge : hovedrapport
  78. Nordisk språk og litteratur : en evaluering av forskningen ved universitetene og utvalgte høgskoler i Norge
  79. Norsk lingvistikk : en evaluering av forskningen ved fem universitetsinstitutter
  80. Norwegian Climate Research : An evaluation
  81. Norwegian Polar Research - An Evaluation
  82. Norwegian Teachers' Conception of and Stances towards Active Learning
  83. Nytt regime i variert landskap : ledelse og styring av universiteter og høyskoler etter Kvalitetsreformen
  84. Ongoing evaluation of the Norwegian Programme for Research Cooperation with India : final report
  85. Opptrappingsplanen for psykisk helse og forskningen : forskningsressurser og vitenskapelig publisering
  86. Pathways to global impact
  87. Pharmaceutical Research in Norway : An Evaluation
  88. Philosophy and History of Ideas in Norway : Evaluation of Research 2004-2008
  89. Physics Research at Norwegian Universities, Colleges and Research Institutes - A review
  90. Produktinnovasjon, prosessinnovasjon og FoU : noen sammenhenger
  91. Psychology and Psychiatry : Cinical Psychology, Basic Psychology, Psychiatry. Panel 3
  92. Public Health and Health Services Research : Public Health, Epidemiology, Relevant Psychology, Behavioural Research, Health Services Research, Ethics and Other Health-Related Research. Panel 2
  93. Regionale forskningsfond - ny infrastruktur for regional forskningsforvaltning : sluttrapport fra følgeevalueringen av regionale forskningsfond
  94. Regionale forskningsfond – ny infrastruktur for regional forskningsforvaltning: Sluttrapport fra følgeevalueringen av regionale forskningsfond
  95. Research in Earth Sciences in Norway : An evaluation
  96. Research in Information and Communication Technology at Norwegian Universities, University Colleges and selected Research Institutes : An evaluation
  97. Research in Information and Communication Technology in Norwegian Universities and Colleges - A Review
  98. Research in Mathematics at Norwegian Universities : An evaluation
  99. Research in Mathematics in Norwegian Universities and Colleges : A Review
  100. Ressursinnsatsen i medisinsk og helsefaglig forskning i 2005 : utdrag fra FoU-statistikken med nordiske sammenligninger
  101. Ressursinnsatsen innenfor marin FoU og havbruksforskning 2005
  102. Resultatbasert forskningsfinansiering : vitenskapelig publisering1991/96-2004
  103. Resultatmåling av brukerstyrt forskning 2004
  104. Resultatmåling av brukerstyrt forskning 2005
  105. Resultatmåling av brukerstyrt forskning 2006
  106. Resultatmåling av brukerstyrt forskning 2007
  107. Resultatmåling av brukerstyrt forskning 2008
  108. Resultatmåling av brukerstyrt forskning 2009
  109. Resultatmåling av brukerstyrt forskning 2010
  110. Resultatmåling av brukerstyrt forskning 2011
  111. Resultatmåling av brukerstyrt forskning 2012
  112. Rettsvitenskapelig forskning i Norge - en evaluering
  113. Simula Research Laboratory : An evaluation 2016/2017
  114. Social and Cultural Anthropological research in Norway : an Evaluation
  115. Social science research on energy : International and Norwegian studies
  116. Sociological Research in Norway : an Evaluation
  117. Sport Sciences in Nordic Countries : Evaluation Report
  118. Statsvitenskaplig forskning i Norge : status og utfordringer
  119. Strategier og planer for innovasjon og fornyelse i offentlig sektor
  120. Studiefrafall og studiestabilitet
  121. Styrking av norsk biofaglig forskning : en oppfølging av biofagevalueringen
  122. Ti norske foretak med mange brukerstyrte innovasjonsprosjekter i Forskningsrådet
  123. To år med regionale forskningsfond: Rapport fra følgeevalueringen
  124. Undervisnings- og vurderingsformer : pedagogiske konsekvenser av Kvalitetsreformen
  125. Utdanning, kompetanseheving og rekruttering til psykisk helsevern og psykisk helsearbeid
  126. Utenlandske investeringer i norsk FoU
  127. Utredning av den nærings‐ og forskningsmessige betydningen av IFEs nukleære virksomhet relatert til Haldenreaktoren
  128. Viktig program - små ressurser : evaluering av Yggdrasil mobilitetsprogram

Stortinget

  1. Riksrevisjonens oppfølging av forvaltningsrevisjonar som er behandla av Stortinget
  2. Riksrevisjonens oppfølging av forvaltningsrevisjoner behandlet av Stortinget
  3. Riksrevisjonens oppfølging av forvaltningsrevisjoner som er behandlet av Stortinget
  4. Riksrevisjonens oppfølging av forvaltningsrevisjoner som er behandlet av Stortinget
  5. Riksrevisjonens undersøkelse av bevaringen og sikringen av samlingene ved fem statlige museer
  6. Riksrevisjonens undersøkelse av bevaringen og sikringen av samlingene ved statlige museer
  7. Riksrevisjonens undersøkelse av fagopplæring i bedrift
  8. Riksrevisjonens undersøkelse av fagopplæring i bedrift
  9. Riksrevisjonens undersøkelse av innkjøpsvirksomheten i universitets- og høgskolesektoren
  10. Riksrevisjonens undersøkelse av kommunenes ansvar for skolebygninger
  11. Riksrevisjonens undersøkelse av Kunnskapsdepartementets koordinering av forskningspolitikken
  12. Riksrevisjonens undersøkelse av Norges forskningsråds handlingsrettede programmer
  13. Riksrevisjonens undersøkelse av oppfølging av ungdom utenfor opplæring og arbeid
  14. Riksrevisjonens undersøkelse av opplæringen i grunnskolen
  15. Riksrevisjonens undersøkelse av resultatorienteringen i norsk bistand
  16. Riksrevisjonens undersøkelse av spesialundervisningen i grunnskolen
  17. Riksrevisjonens undersøkelse av spesialundervisningen i grunnskolen
  18. Riksrevisjonens undersøkelse av studiegjennomføringen i høyere utdanning
  19. Riksrevisjonens undersøkelse av tilbudet til voksne om grunnskoleopplæring og opplæring på videregående skolenivå
  20. Riksrevisjonens undersøkelse av tilskuddene til skolelokaler og skolefritidsordningen i Reform 97
  21. Riksrevisjonens undersøkelse av virksomhetsstyringen ved universitetene
  22. Riksrevisjonens undersøkelse om utnyttelse av infrastruktur til forskning i norske områder i Arktis
  23. Riksrevisjonens undersøking av styresmaktene sitt arbeid for å auke talet på læreplassar

Utdanningsdirektoratet

  1. "Det gjelder å holde ut" : en kvantitativ og kvalitativ evaluering av pilotprosjektet LP-modellen i videregående opplæring 2008-2010 (LPVGS)
  2. "Det tenner en gnist" : evaluering av valgfagene på ungdomstrinnet
  3. "Kunnskapsløftet - fra ord til handling" : sluttrapport fra evalueringen av et statlig program for skoleutvikling
  4. Bedre gjennomføring i videregående opplæring. Evaluering av kvalifikasjonsmodeller i og etter Vg2 yrkesfag og i Vg3 påbygg. Sluttrapport
  5. Brukertilfredshetsundersøkelsen 2010 : tilfredshet med tjenester fra Statlig spesialpedagogisk støttesystem (Statped)
  6. Brukerundersøkelse av LEXIN : ordbøker for minoritetsspråklige
  7. Bære staur eller løfte i flokk : evaluering av modellprosjektet "Faglig løft for PPT" (sammen med Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  8. Delrapport 1 fra evaluering av forsøk med halvårsvurdering med én eller to karakterer i norsk: Litteraturstudie
  9. Delrapport 2 fra evaluering av forsøk med halvårsvurdering med én eller to karakterer i norsk: Erfaringer fra forsøket i videregående skole
  10. Deltakerundersøkelsen 2014 : resultater av en spørreundersøkelse blant ansatte i skolen som har tatt videreutdanning i regi av strategien "Kompetanse for kvalitet"
  11. Deltakerundersøkelsen 2015 : resultater av en spørreundersøkelse blant ansatte i skolen som har tatt videreutdanning innenfor satsingen "Kompetanse for kvalitet"
  12. Den ene dagen : ungdomsskoler som bruker smågruppebaserte deltidstiltak for elever som viser lav skolemotivasjon og probelematferd. Aktørenes begrunnelser og opplevelser. En kasusstudie (sammen med Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  13. Disse ungdommene hadde nok ikke fullført : evaluering av forsøk med praksisbrev : delrapport 2
  14. En, to ... tre? Den vanskelige overgangen : evaluering av Kunnskapsløftet : fra andre til tredje år i videregående opplæring
  15. Er alle med? : smågruppetiltak for elever som viser problematferd og/eller lav skolemotivasjon : en kartlegging på 1.-7.trinn i grunnskolen
  16. Er alle med? : smågruppetiltak for elever som viser problematferd og/eller lav skolemotivasjon. En kartlegging på 1.-7.trinn i grunnskolen
  17. Et ord sier mer enn tusen bilder : evaluering av tiltaksplanen "Gi rom for lesing!" : delrapport 1
  18. Ett år med arbeidslivsfaget : læreres og elevers erfaringer med arbeidslivsfaget på 8. trinn
  19. Evaluering av "Kompetanse for utvikling. Strategi for kompetanseutvikling i grunnopplæringen 2005–2008" : delrapport 1
  20. Evaluering av "Kompetanse for utvikling. Strategi for kompetanseutvikling i grunnopplæringen 2005–2008" : delrapport 2
  21. Evaluering av "Kompetanse for utvikling. Strategi for kompetanseutvikling i grunnopplæringen 2005–2008" : delrapport 3
  22. Evaluering av "Kunnskapsløftet – fra ord til handling" : delrapport 1
  23. Evaluering av "Kunnskapsløftet – fra ord til handling" : delrapport 2
  24. Evaluering av de nasjonale sentrene i opplæringen : evaluering av åtte nasjonale sentre i et styrings- og brukerperspektiv
  25. Evaluering av den nasjonale rektorutdannningen 2015-2019. Delrapport 2
  26. Evaluering av den nasjonale strategien Språkløyper : Delrapport
  27. Evaluering av eksamen med tilgang til Internett : sluttrapport
  28. Evaluering av forsøk med 2. fremmedspråk på 6.-7. trinn : delrapport 2
  29. Evaluering av forsøk med praksisbrev : delrapport 1
  30. Evaluering av forsøk med tilgang til Internett på eksamen 2014-2015
  31. Evaluering av forsøk med tilgang til Internett på eksamen 2014-2015 : delrapport
  32. Evaluering av implementering av nye læreplaner for språklige minoriteter
  33. Evaluering av Kompetanse for framtidens barnehage : Delrapport 2
  34. Evaluering av Kunnskapsløftet : 2006 - 2012 (sammen med Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  35. Evaluering av leksehjelptilbudet 1.-4. trinn : sluttrapport
  36. Evaluering av læremidler til tegnspråklige elever i grunnskole og videregående opplæring (sammen med Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  37. Evaluering av nasjonal strategi for videreutdanning av lærere : sluttrapport
  38. Evaluering av ordningen med demonstrasjonsskoler og demonstrasjonsbedrifter
  39. Evaluering av ordningen med ekstern skolevurdering
  40. Evaluering av Program for skolebibliotekutvikling 2009-2013
  41. Evaluering av prosjektet "Forsøk med tidlig start av 2. fremmedspråk" : sluttrapport
  42. Evaluering av prosjektet "Forsøk med tidlig start i 2. fremmedspråk"
  43. Evaluering av prosjektet "Minoritetsspråklige foreldre - en ressurs for elevenes opplæring i skolen"
  44. Evaluering av regjeringens strategiplan for entreprenørskap i utdanningen 2004-2008 : se mulighetene og gjør noe med dem!
  45. Evaluering av sommerskole og sentralt gitt eksamen i matematikk 2P og 2P-Y : sluttrapport
  46. Evaluering av vekslingsmodell i fag- og yrkesopplæringen
  47. Evaluering av vekslingsmodell i fag- og yrkesopplæringen : delrapport 1
  48. Fleksibilitet eller faglighet? : en studie av innføringen av faget prosjekt til fordypning i Kunnskapsløftet
  49. For store forventninger? : kunnskapsløftet og ulikhetene i grunnskolekarakterer
  50. Forebyggende innsatser i skolen : rapport fra forskergrupper oppnevnt av Utdanningsdirektoratet og Sosial- og helsedirektoratet om problematferd, rusforebyggende arbeid, læreren som leder og implementeringsstrategier (sammen med Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring og Helsedirektoratet)
  51. Forskningsbasert evaluering av ordningen med Veilederkorps : sluttrapport
  52. Forsøk med arbeidslivsfag på ungdomstrinnet. Sluttrapport fra en følgeevaluering
  53. Forventninger innfris – på ulike vis : evaluering av nasjonalt utdanningstilbud i ledelse for styrere i barnehager : delrapport 1, programkvalitet og gjennomføringskvalitet
  54. Fra politisk visjon til virkeligheten i klasserommet : evaluering av virkemidlene i Ungdomstrinn i utvikling : delrapport 2
  55. Fraværet er redusert, men... Tilpasninger og konsekvenser av fraværsgrensen i videregående opplæring
  56. Får elevene den opplæringen de har krav på? : Kartlegging av undervisningstimer med kvalifiserte lærere i videregående opplæring
  57. Følgeevaluering av Kompetanse for fremtidens barnehage : Delrapport 3
  58. Følgeevaluering av strategien Kompetanse for framtidens barnehage : Delrapport 1: Implementering av strategien
  59. Gode resultater er blitt bedre? : Evaluering av nasjonalt utdanningstilbud i ledelse for styrere i barnehager. Sluttrapport
  60. Gode skoler – gode for alle? : en casestudie av prestasjonsforskjeller på seks ungdomsskoler
  61. Godt nok eller best mulig? Hovedrapport fra kartlegging av utstyrssituasjonen i videregående skole
  62. Godt, men ikke for godt : evaluering av forsterket alternativ Vg3 for elever som ikke får læreplass
  63. Hjelp til praksisspranget : evaluering av veiledning av nyutdannede lærere
  64. Hospitering i fagopplæringen : evaluering av forsøksordninger i seks fylker
  65. Hvem skal trøste Knøttet : hvem kan endre mønsteret?
  66. Implementering av faget utdanningsvalg på ungdomstrinnet : delrapport II fra prosjektet Karriereveiledning i overgangen mellom ungdomsskole og videregående opplæring : evaluering av Kunnskapsløftet
  67. Implementering av LP-modellen : evaluering av arbeidet med LP-modellen 2007-2009 (LP-2)
  68. Intervjuundersøkelse blant et utvalg utviklingsveiledere om satsingen Ungdomstrinn i utvikling
  69. Intet menneske er en øy : rapport fra evalueringen av tiltak i Satsing mot frafall
  70. Kan organisering av lærlingformidling forklare store ulikheter i resultat? : en studie av lærlingformidling i 3 fylker
  71. Karakterer i offentlige og private videregående skoler : en analyse av eksamens- og standpunktkarakter i norsk og matematikk og rutiner for standpunktvurdering i offentlige og private videregående skoler
  72. Kartlegging av hendelser og ulykker som medfører skade på barn i barnehage
  73. Kartlegging av lærere uten formelle kvalifikasjoner
  74. Kartlegging av opplæringstilbudet til enslige mindreårige asylsøkere og barn av asylsøkere
  75. Kommuners rutiner og praksis for å følge opp ulykker/hendelser som medfører skader på barn i barnehager
  76. Kompetanse - for hvem? : sluttrapport fra evalueringen av "Kompetanse for utvikling : strategi for kompetnaseutvikling i grunnopplæringen 2005-2008"
  77. Kunnskapsløftet 2006 Samisk : mot en likeverdig skole? : sluttrapport fra evalueringsarbeidet av Kunnskapsløftet Samisk (LK06S)
  78. Kunnskapsløftet på reise II : andre delrapport fra evalueringsprosjektet Kunnskapsløftet – et løft også for fag- og yrkesopplæringen?
  79. Kunnskapsløftets intensjoner, forutsetninger og operasjonaliseringer : en analyse av en læreplanreform : sluttrapport (sammen med Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  80. Kvalitet i fag- og yrkesopplæringen : sluttrapport
  81. Kvalitet i familiebarnehager
  82. Ledet til ledelse : Nasjonal rektorutdanning i grunn- og videregående skole i et internasjonalt perspektiv : delrapport 1 fra Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen
  83. Ledet til lederutvikling: Nasjonal rektorutdanning i grunn- og videregående skole; forskjeller og likheter mellom de seks programtilbudene : Delrapport 2 fra Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen
  84. Leksehjelp - ingen tryllestav? : sluttrapport fra evalueringen av Prosjekt leksehjelp
  85. Litt vanskelig at alle skal med! : rapport 1 : evaluering av leksehjelpstilbudet 1.–4. trinn
  86. LP-modellen : evaluering av LP-modellen 2006-2008 (sammen med Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  87. Læring, kommunikasjon og samspill i lærergrupper (sammen med Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  88. Læringsmiljø og pedagogisk analyse : en beskrivelse og evaluering av LP-modellen
  89. Mer tid - bedre skole? : sluttrapport fra evalueringen av forsøkene med utvidet skoledag
  90. Mobbing og arbeidsro i skolen : analyse av elevundersøkelsen skoleåret 2016/17
  91. Mot en ny infrastruktur for læring og kontroll : kvalitetsvurdering i fag- og yrkesopplæringen : rapport fra evaluering av Nasjonalt kvalitetsvurderingssystem i grunnopplæringen
  92. Om bredde og fordypning i bygg- og anleggsfagene : utredning av mulighet for fagkonsentrasjon på Vg1 bygg- og anleggsteknikk
  93. Omdømmeundersøkelse 2017
  94. Prosjekt til fordypning - mellom skole og arbeidsliv : delrapport 2
  95. Prosjekt til fordypning – mellom skole og arbeidsliv : delrapport 1, evalueringen av Kunnskapsløftet
  96. Prøvenemndenes arbeid med fag- og svenneprøver : en undersøkelse av fem fag
  97. På vei mot framtida – men i ulik fart?
  98. På vei til fagbrev : analyser av lærlingundersøkelsen
  99. Refleksjon som metode i barnehagers språkarbeid : evaluering av et forsøk i seks barnehager
  100. Rekruttering, frafall og overgang til læreplass på restaurant- og matfag
  101. Skolens rådgivning -på vei mot framtida? : delrapport 1 fra evalueringen av rådgivningen i skolen i Norge
  102. Spørsmål til Barnehage-Norge 2014
  103. Spørsmål til Barnehage-Norge 2015
  104. Spørsmål til Barnehage-Norge 2016
  105. Spørsmål til Barnehage-Norge 2017
  106. Spørsmål til Skole-Norge høsten 2015 : Resultater og analyser fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse blant skoler og skoleeiere
  107. Spørsmål til Skole-Norge våren 2014 : resultater og analyser fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse blant skoler og skoleeiere
  108. Spørsmål til Skole-Norge våren 2015 : resultater og analyser fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse blant skoler og skoleeiere
  109. Spørsmål til Skole-Norge våren 2016
  110. Spørsmål til Skole-Norge våren 2017 : analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere
  111. Tidsbruk i barnehager : rapportering, organisering og ledelse
  112. Trøndelagsprosjektet : systemrettet arbeid med spesialpedagogiske problemstillinger : et toårig prosjekt for lærere, skoleledere og pedagogisk-psykologisk tjeneste i Sør-Trøndelag (sammen med Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  113. Ulikhet på tvers : har foreldres utdanning, kjønn og minoritetsstatus like stor betydning for elevers karakterer på alle skoler?
  114. Undersøkelse av nynorsk som hovedmål
  115. Utbytte av videreutdanning : deltakerundersøkelsen 2011 : utbytte av deltakelse i Kompetanse for kvalitet
  116. Åpne barnehager i Norge : organsering, bruk og betydning

Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring

  1. Bære staur eller løfte i flokk : evaluering av modellprosjektet "Faglig løft for PPT" (sammen med Utdanningsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  2. Den ene dagen : ungdomsskoler som bruker smågruppebaserte deltidstiltak for elever som viser lav skolemotivasjon og probelematferd. Aktørenes begrunnelser og opplevelser. En kasusstudie (sammen med Utdanningsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  3. Evaluering av Kunnskapsløftet : 2006 - 2012 (sammen med Utdanningsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  4. Evaluering av læremidler til tegnspråklige elever i grunnskole og videregående opplæring (sammen med Utdanningsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  5. Forebyggende innsatser i skolen : rapport fra forskergrupper oppnevnt av Utdanningsdirektoratet og Sosial- og helsedirektoratet om problematferd, rusforebyggende arbeid, læreren som leder og implementeringsstrategier (sammen med Utdanningsdirektoratet, Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring og Helsedirektoratet)
  6. Kunnskapsløftets intensjoner, forutsetninger og operasjonaliseringer : en analyse av en læreplanreform : sluttrapport (sammen med Utdanningsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  7. Kunnskapsløftets intensjoner, forutsetninger og operasjonaliseringer : en analyse av en læreplanreform : sluttrapport
  8. LP-modellen : evaluering av LP-modellen 2006-2008 (sammen med Utdanningsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  9. Læring, kommunikasjon og samspill i lærergrupper (sammen med Utdanningsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
  10. Trøndelagsprosjektet : systemrettet arbeid med spesialpedagogiske problemstillinger : et toårig prosjekt for lærere, skoleledere og pedagogisk-psykologisk tjeneste i Sør-Trøndelag (sammen med Utdanningsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet - direktoratet for utvikling av grunnskole og videregående opplæring)
Direktoratet for økonomistyring, Pb 7154 St. Olavs plass, 0130 Oslo | E-post: evaluering@dfo.no | Personvernerklæring (Privacy policy)